2014. november 6., csütörtök

Huszonkettedik fejezet- Nagy hír

 22. Nagy hír

Adam szemszöge

Itt vagyunk Kay-ék házában, már egy hete ideköltöztünk. Azaz már egy hete nincs életem… na jó… ez egy „kissé” ironikus volt,  mert nem csak én vagyok az egyedüli fiú itt, és Mattal is jól kijövök, viszont Elisa-val tegnap szakítottam. Megmondtam neki, hogy el kellett költöznöm Németországból, és meglehet, hogy pár évig nem fogjuk látni egymást, de szeretem, ezért azt kívánom neki, hogy legyen boldog, mire annyit válaszolt, „Mindent túldramatizálsz! Szakíts rendesen, mond a szemembe amit szeretnél, ne telefonon, vagy úgy nem megy?!” Aztán lecsapta a telefont. Akárhányszor hívtam, sohasem értem el. Hát, így szakadt meg ez a párhetes friss kapcsolat. Az első barátnőm. Most is csak itt ülök a szobámban, a kedvenc zenéimet hallgatom, mint mindig, ha bánatos vagyok; és gondolkozok, hogy mit csináljak. Minderről persze nem tud senki semmit. Senki, leszámítva az én nővéremet. Mindig kiszúrja, ha van valami baj. Komolyan mondom, egy élő hazugságvizsgáló. Ezért meg szoktam kímélni a tehertől, és én számolok be neki mindenről. Így volt ez most is. Szegény nagyon berágott Elisa-ra… Most az előbb is programokat szervezett, ugyebár nyár van… mindjárt ebéd. Kimegyek, megnézem, hogy mi lesz a kaja, de előtte átöltözök pizsiből melegítőbe; azt hiszem…
-         Jó reggelt Álomszuszék!- mondta Zoé.
-         Neked is. Mi lesz a kaja?
-         Ő… én nem tudom, kérdezd meg Kay-t.
-         Rendben.
-         De várj, öcsi. Nagyon rosszul festesz.- mondta komolyan.
-         Nem számít. Majd túl leszek rajta. – milyen gáz, ha egy fiú tele van érzelmekkel—erre elmosolyodtam.
-         Mi az Öcsi? Most már nem vagy annyira depis Miatta? – kérdezte halvány mosollyal az arcán.
-         Nem tudom. Majd meglátjuk.- mosolyogtam vissza.- viszont most megyek kideríteni, hogy mi lesz a kaja.- már el is indultam, de megállított.
-         Sajnálom, hogy ilyen mélyen érint ez a dolog. Egy napot elvesztegettél a szomorkodásra Miatta. Ne merészelj többet is. Nem éri meg.- mondta komolyan.
-         Rendben.- mondtam.- De most már komolyan megyek.- mondtam nevetve.
-         Várj! Ma elmegyünk bulizni…
-         Jó szórakozást.
-         Had fejezzem be. Te Em és Én. Esetleg Riley is. Szóval készülj, mert elmegyünk SHOPPINGOLNI ebéd után!!!- sikította Zoé.
-         Zoé, te betegesen szeretsz vásárolni.
-         Ez van. Szóval készülj lelkileg: ruhákat fogsz próbálni!
-         MI?? Ne neee! Én ugyan nem. Nem vagyok láány…
-         Nézd már. Még mindig ugyan az a kifogása.- mondta az ajtóból Kay.
-         Micsoda?! Ti összefogtatok ellenem?-kérdeztem kikerekedett szemekkel. Nem gondoltam volna róluk.- ez így nem fair!
-         Nyugi Ad. Csak egy napot kell kibírnod. –nyugtatott , azaz próbált nyugtatni Kay. – Abba nem halsz bele…
-         Csak kómába esek… nem! Engem nem tudtok erre rávenni. Nem megyek.
-         Jajj Öcsi, tök jó lesz! Jól fogsz mulatni!
-         Zoé, miért csinálod ezt?!
-         Nyugi Ad.
-         Jajj ne…- sóhajtottam. Nem igaz. Hogy tudnám meggyőzni őket arról, hogy ez nekem rossz? Megvan… Matt!—vigyorogtam, mint a vadalma.
-         Valami ötlete támadt.- mondta Kay letörten.
-         Tudom, de nem fog neki összejönni.- mondta magabiztosan Zoé.
-         Miért?- fordultam nővérem felé.
-         Mert tudom, hogy mit tervezel.- mondta Zoé.
-         Ó, bakker!- csúszott ki a számon. Zoé rögtön eltűnt a nappaliból, és el kezdett futni Kay-ék hálószobája felé. Én gyorsan utána vetettem magam, és el kezdtem csikizni. Zoé úgy nevetett, hogy alig kapott levegőt, de közben a halálomat tervezte. Hirtelen valaki elkapott hátulról, és engem is elkezdett csikizni.


Kay szemszöge

Adam mosolyog, pedig sírnia kellene. Jajj ne. Valamit kifundált.
-         Valami ötlete támadt.- mondtam letörten Zoénak. Neki nem kellett egy perc sem, rögtön megadta a lehető legjobb választ.
-         Tudom, de nem fog neki összejönni.- mondta ördögi mosollyal az arcán. Adam ijedten figyelt Zoéra.
-         Miért?
-         Mert tudom, hogy mit tervezel.- mondta Zoé. Hihetetlen hogy mennyire ismeri az öccsét.
-         Ó bakker.-hallottam Ad fakó hangját.
Ekkor kezdődött a „fogócska”. Zoé el kezdett futni a mi szobánk felé, de Adam elkapta. Mind a ketten a földön kötöttek ki. Zoé alul, rajta Adam feküdt, így Zoé nem tudott megmozdulni. Adam el kezdte csikizni nővérét, de Zoé ahelyett, hogy könyörgött volna, még akkor is az Adam elleni bosszút tervezgette, persze röhögés közepette. Én nem tudtam neki segíteni, de Emi gyorsan vette a lapot, és el kezdte csikizni Adamot. Adam öblös nevetésével telt meg a ház. Gyorsan fölhívtam Matt-et, mert tudtam, hogy Zoé azért rohant el a szobánkba, hogy vele beszéljen. Amíg a telefon kicsöngött, mind a 3-an „gyilkolták” egymást, de amikor megszólaltam, akkor hirtelen abbahagyták.
-         Halo?
-         Szia szívem.- üdvözöltem.- csak azt szeretném kérni, hogy ne segíts Adamnak, mert megérdemli, amit kapni fog, és csak segíteni akarunk rajta.- mondtam közben az említett feszült szemeibe néztem.
-         Miért?
-         Csak szeretnék a lányok elvinni egy buliba, és ezért el kellene menniük vásárolni, és ez ellen tiltakozik annyira.
-         Shoppingolni?!
-         Igen.
-         Ó szegény. És mit szeretne tőlem?
-         Gondolom azt, hogy beszélj le minket.
-         Ó, értem.
-         Akkor nekünk, vagy neki segítesz, szívem?
-         Nektek, de attól függetlenül ellenezem az ötletet.- mondta mosolyogva.
-         Köszi. Szeretlek. Várunk.
-         Rendben, szia.
-         Szia.- mondtam, majd letettem.- velünk van.- mondtam mosolyogva.
-         Hogy ne lenne veletek, amikor így az ujjad köré csavartad?!- háborodott föl Adam, de belül már elfogadta, hogy ezt a meccset már elvesztette.
-         Jujj de jó! Ad is jön velünk vásárolni! Már tudom, hogy hova megyünk! Veszünk majd egy szuper nadrágot, és…-sorolta tovább Zoé, de én nem figyeltem oda rá, mert mentem vissza főzni. Miután végeztem a főzéssel, betoppant Matt egy kis üdítővel. Hozott kólát, és narancslevet, meg egy kis citromos-szénsavas üdítőt.
-         Itt is vagyok.- mondta, majd adott egy puszit. A többiek előtt nem nagyon szoktunk csókolózni. Én nem szeretem, de néha nem bírom ki… olyan édes, és…
-         Szia.- mondta Zoé.- köszi, hogy velünk vagy.- mindta ujjongva, majd fogta magát, és beleugrott Matt nyakába, úgy kezdte el puszilgatni.
-         Khmm…- köszörülte meg a torkát Adam.
-         Egy kicsit túlzásba vittem?- kérdezte Zoé.
-         Kicsit sem…-felelte Adam.- Matt, beszélhetnénk?
-         Igen, persze.- felelte szerelmem.
-         Várjatok. Valaki terítsen meg, utána ebéd. Majd később beszélgettek.
-         Jó, jó.-mondta Ad.
-         Matt, megterítesz?
-         Igen.
-         Gyere Adam, had beszéljek veled addig.- mondtam neki, majd bementünk a szobánkba.- nézd Adam, Matt nem azért nem segít, mert nem ért veled egyet, hanem azért, mert megkértem. Amúgy mondta, hogy veled ért egyet. És még valami. Kérlek, érezd jól magad ma, mert csak miattad csinálja ezt Zoé. Azért, hogy segítsen neked elfelejteni Őt. Legalább csak színleld azt, hogy jól érzed magad, de természetesen azt kívánom, hogy tényleg érezd jól magad. Csak próbáld meg. Tudod, Zoénak fontos, hogy jól érezd magad, és ha nem, akkor az neki fáj. Ezért ilyen jó nővér.- mondtam neki. Úgy tűnt, hogy megfontolja az imént hallottakat, majd válaszolt.
-         Rendben. De csak most az egyszer.
-         Köszi, kezet rá?
-         Kezet rá!- mondta, majd kezet ráztunk. Aztán kimentünk, és megettük az ebédet. Úgy láttam, hogy mindenkinek ízlett, így befűztem a receptet a receptes könyvembe, amiben már jó sok recept van, mind más országok ételeivel. Mióta külön élünk/élek anyáéktól, azóta gyűjtöm a recepteket.- Valaki segít elmosogatni? Em, Zoé?
-         Igen, jövünk.- mondták.
Adam, és Matt elmentek beszélgetni, és én nem akartam, hogy a lányok hallgatózzanak.
-         Megcsináljátok a mosogatást, és a törölgetést, amíg én megetetem ezt az éhenkórászt?-kérdeztem rosszcsont matyira nézve, aki a lábamnál csücsült farkcsóválva.
-         Aham, menj csak, aztán pihenj.- mondta Zoé az én „nővérkém” olyanok ők nekünk, mintha az édestestvéreink lennének. Azért szoktuk huginak, öcsinek, bátyónak, vagy esetleg nővérkémnek szólítani egymást. Volt már olyan, amikor Zoé a testvérének mutatott be minket. Persze véletlen.—ezen elmosolyodtam.
-         Lányok, emlékeztek, amikor Zoé Billynek a tesójaiként mutatott be minket?
-         Igeen!- mondta röhögve Zoé.- hogy állt már a szeme…- röhögött tovább.- nagyon vicces volt!
Aztán megetettem Szuszit.
-         Héj, Kay, indulnunk kéne.
-         Adam, én nem megyek. Zoéval, és Emmel mentek.- mondtam.
-         Ó… tényleg. Gyertek lányok, vásároljunk.- morogta Ad. Ránéztem, majd egy picit elmosolyodtam. Készül valamire. A lányok még mindig mosogattak, és annyira beszélgettek, hogy nem hallották Adam-ot. Ő odasettenkedett, és megcsikizte Zoét. Zoé annyira megijedt, hogy lefröcskölte magát, és Emi-t.
-         Adam! Erre feltétlen szükség volt?!- dühöngött Zoé.- most vehetem át a ruhám. De ami késik, nem múlik.- mondta Zoé, majd elment átöltözni. Pár perc múlva már itt sem voltak. Most már csak Matt és én maradtunk itthon. Matt odajött hozzám, és mélyen a szemembe nézett.
-         Kayra Brown! Megtisztelnél azzal, hogy hozzám jössz feleségül…?- kérdezte vágyakozva.
-         Igen, igen, IGEN!!- kiáltottam el magam. Hozzá megyek Matthoz, ezt nem hiszem el! Ujjamra húzta a gyűrűt, és leültünk a kanapéra, úgy beszélgettünk tovább. Mikor a többiek hazaértek, bejelentettük a nagy hírt.
-         Sziasztok!- mondta Zoé, miután becsukta az ajtót.
-         Sziasztok!- köszöntünk mi is, és feltápászkodtunk a kanapéról. Boldogan mentem elébük, és kinyújtottam feléjük a kezemet, hogy látható legyen a gyűrű.
-         Úr Isten! Ez az, aminek gondolom, hogy mi??- kérdezte Zoé.
-         Igen, Matt megkérte a kezem!- ujjongtam.
-         De hát még csak most leszel 18.- mondta Emi.
-         Holnap, Em. És mire összeházasodunk, addigra kijárom a sulit.

-         Hát, ti tudjátok! Örülök nektek.- mondta Emi, és sorban gratuláltak. Emi, meg Zoé megcsodálták a gyűrűm, és utána már csak anyuékat kellett elmondanom a nagy híreket. Majd holnap… akkor már nem köthetnek bele… gondoltam, és vissza tettem a telefont a helyére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Másik blogjaim